Een perfecte 50/50-verdeling? Dat kom je bijna nooit tegen. Toch is dat onze ambitie aan de security check op de luchthaven: 50% mannen en 50% vrouwen. In deze reeks vroegen we onze vrouwelijke collega’s waar hún balans ligt bij een aantal herkenbare jobdilemma’s. Vandaag spreken we met Audrey.
Doe je liever de vroege of de late shift?
10% Vroege / 90% Late
Je ziet dat dat heel hard verschilt van persoon tot persoon, maar ik zou toch liever late shifts doen. De vroege shift start hier véél vroeger dan ik gewoon ben, dan kan ik wel eens een ochtendhumeur hebben (lacht). Onze late shifts starten om 13u, wat betekent dat ik voor het werk nog kan gaan fitnessen. Maar ik voetbal ook, en dan ga ik na het werk ook nog trainen. Dat zijn soms pittige dagen, maar dat past bij mij!
Blijven waar je nu staat of doorgroeien?
10% Blijven / 90% Doorgroeien
Ik ben al sterk doorgegroeid in de acht jaar dat ik hier werk. Vandaag combineer ik mijn job als bewakingsagent met een rol als planner. Op een punt stonden er vacatures vrij voor back-up planner, instructor en teamleader. En ik heb voor alle drie gesolliciteerd! Uiteindelijk koos ik toch voor planner omdat deze functie de meeste flexibiliteit met zich meebracht.
Het rustig aan doen of een drukke dag?
30% Rustig / 70% Drukke dag
Geef mij maar actie. Zo ben ik gewoon! Ook als ik zelf op vakantie ga kan ik nooit stilzitten, dan ga ik kajakken of rondtrekken. Zo ben ik vorige zomer twee weken naar Portugal gegaan en kon ik hier ook eens als passagier langskomen. Maar op het werk doet een drukke dag de tijd vooruit gaan. Je voelt je productief.
Solliciteren bij G4S of ergens anders?
99% Solliciteren / 1% ergens anders
Ja, zéker doen! Je kunt hier mensen ontmoeten, vrienden maken zelfs. Je hebt hier een enorme diversiteit aan mensen met verschillende achtergronden die je veel kunnen bijleren. Maar ik denk vooral dat je hier altijd mensen hebt die naast en achter je staan. Beslissingen neem je altijd in team. De enige reden om niet te solliciteren? Als beveiliging niets voor jou is. Maar als je houdt van actie en teamwork, dan zit je hier goed.